NIVEL DE STUDII:
LICENȚĂ
MEDICINĂ ÎN LB. ROMÂNĂ
DURATA
6 ANI
NR. CREDITE
360
LOCAȚIE
Arad, Str. Liviu Rebreanu nr. 86
LIMBA DE PREDARE
ROMÂNĂ
DOMENIUL DE STUDII
SĂNĂTATE
MEDICINĂ GENERALĂ
Prima generaţie de studenţi medicinişti a început studiile în anul universitar 1992 – 1993, iar primele promoţii de absolvenţi au promovat examenul de licenţă în proporţie de 100% (absolvenţii primelor trei promoţii, respectiv 1998, 1999, 2000 au obţinut titlul de Doctor Medic), examenul de licenţă desfășurându-se la Facultatea de Medicină din cadrul U.M.F. „Carol Davila” Bucureşti.
Încă de la prima promoţie, seriozitatea procesului de învăţământ desfăşurat la tânăra facultate şi-a dovedit valoarea şi eficienţa.
Obiectivele Facultăţii de Medicină integrează cu succes noul concept al „medicinei fără graniţe”, în contextul strategiei generale de integrare a României în structurile Europene, și Euro-Atlantice – diplomele eliberate fiind recunoscute pe plan internațional, prin acreditare internațională de către agenția de evaluare externă AHPGS, recunoscută de către Guvernul României.
MISIUNE
Misiunea declarată a facultății noastre este de a:
- forma cadre biomedicale cu competențe profesionale și transversale înalte, integrate cu succes pe piaţa naţională şi internaţională a muncii, precum și perfecționarea continuă a acestora pe tot parcursul vietii;
- genera şi transmite cunoştinţe ştiinţifice, prin formarea de absolvenți cu o dimensiune internațională puternică în direcții de cercetare sau academice, contribuind astfel la îmbogăţirea patrimoniului cunoaşterii universale;
- oferii comunităţii diferite servicii sociale şi culturale;
- presta servicii antreprenoriale solicitate de beneficiari în condiţii de calitate competitive.
COMPETENȚE
- cunoştinţele corespunzătoare despre ştiinţele pe care se bazează medicina şi o bună înţelegere a metodelor ştiinţifice, inclusiv a principiilor de măsurare a funcţiilor biologice, evaluarea datelor stabilite ştiinţific şi analiza lor;
- cunoştinţele corespunzătoare despre structura, funcţiile şi comportamentul persoanelor sănătoase şi ale celor bolnave, precum şi relaţiile dintre starea de sănătate şi mediul social şi fizic al fiinţei umane;
- cunoştinţele corespunzătoare despre disciplinele şi practicile clinice care oferă o imagine coerentă a afecţiunilor mintale şi fizice, a medicinei din perspectiva profilaxiei, diagnosticului, terapiei şi reproducerii umane;
- experienţă clinică utilă în spitale, sub supraveghere corespunzătoare.
Competenţe profesionale:
- C1. Identificarea stării de boală si stabilirea diagnosticului corect al afecțiunii (afecțiunilor)
- C2. Conceperea și aplicarea unui plan terapeutic adecvat afecțiunii (afecțiunilor) identificate
- C3. Evaluarea corectă a riscului de îmbolnăvire sau a contextului apariției unei îmbolnăviri individuale/ colective, urmate de alegerea și aplicarea măsurilor adecvate de profilaxie
- C4. Abordarea problemelor de sănătate/boală din perspectiva particularităților comunității, în relație directă cu condițiile sociale, economice sau/și culturale proprii acelei colectivități
- C5. Inițierea și derularea unei activități de cercetare științifică sau/și formativă în domeniul sau de competență
- C6. Îndeplinirea în condiții de eficiență și eficacitate a sarcinilor manageriale impuse de anumite roluri profesionale
Competenţe transversale:
- CT1. Identificarea obiectivelor de realizat, a resurselor disponibile, condițiilor de finalizare a acestora, etapelor de lucru, timpilor de lucru, termenelor de realizare aferente și riscurilor aferente
- CT2. Identificarea rolurilor și responsabilităților într-o echipă pluridisciplinară și aplicarea de tehnici de relaționare și muncă eficientă în cadrul echipei și în relație cu pacientul
- CT3. Utilizarea eficientă a surselor informaționale și a resurselor de comunicare și formare profesională asistată (portaluri Internet, aplicații software de specialitate, baze de date, cursuri on-line etc.) atât în limba româna cât şi într-o limbă de circulație internațională
PLANURI DE INVATAMANT
Planul de învățământ a programului de studiu 2024 – 2030
Planul de învățământ a programului de studiu 2023 – 2029
Planul de învățământ a programului de studiu 2022 – 2023
Planul de învățământ a programului de studiu 2021 – 2022
Planul de învățământ a programului de studiu 2019 – 2020